کارآفرینی فناورانه

در دنیای امروز، با پیشرفت فناوری و تغییراتی که در جوامع جهانی رخ داده است، کارآفرینی فناورانه به عنوان یک روش کارآفرینی جدید برای ایجاد شرکت‌های پویا و نوآور در حال شکل‌گیری است. در این نوع کارآفرینی، فناوری به عنوان اصلی‌ترین و جدیدترین روش برای ایجاد ارزش و بهره‌وری تلقی می‌شود. کارآفرینی فناورانه شامل تمام […]

بیشتر بخوانید
کارآفرینی سازمانی

کارآفرینی سازمانی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به هدف ایجاد یک فرهنگ کارآفرینی در سازمان پیشبرد اهداف اصلی آن می‌پردازد. در این فرایند، همکاری، خلاقیت و نوآوری مهمترین عناصر مورد نیاز هستند. کارآفرینی سازمانی باعث می‌شود که سازمان‌ها توانایی ایجاد و توسعه فرصت‌های کسب و کار را پیدا کرده و برای رشد و پیشرفت […]

بیشتر بخوانید
معرفی رشته کارآفرینی و گرایش های آن

کارآفرینی عبارت است از مجموعه ای از نظریه ها، فنون و روشهای هدایت اثربخش فعالیتهای کارآفرینی. هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد کارآفرینی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کارآفرینی در بخش خصوصی دولت و بخش عمومی ، تربیت سیاست گذاران و کارشناسان کارآفرینی و مشاورین راه اندازی و توسعه کسب و کارهای […]

بیشتر بخوانید
تفاوت مدیریت استراتژی و مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژی و مدیریت استراتژیک دو مفهوم متفاوت هستند. در واقع، مدیریت استراتژی به معنای مدیریت رویکردهای و راهبردهای کلی کسب‌وکار است، در حالی که مدیریت استراتژیک به شکلی سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده برای تدوین، اجرا و ارزیابی راهبردهای کسب‌وکار است. در ادامه به تفاوت‌های اصلی بین این دو مفهوم می‌پردازیم: مدیریت استراتژی به عنوان […]

بیشتر بخوانید
فرصت‌های کسب و کار در حوزه تکنولوژی اطلاعات
راهکارهای موثر برای مدیریت تغییرات در کسب و کار

حوزه تکنولوژی اطلاعات یکی از پرفراز و نشیب و پرفشارترین صنایع است که همواره فرصت‌های بسیاری برای کسب و کارها و استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد. در زیر چند فرصت کسب و کاری در حوزه تکنولوژی اطلاعات آورده شده است: ۱. توسعه و فروش نرم‌افزارهای تخصصی: ۲. خدمات ابری و محاسبات ابری: ۳. توسعه اپلیکیشن‌های موبایل: ۴. […]

بیشتر بخوانید